Digitaalse õppevara projekt. Rühmatöö

Digitaalse õppevara viimane kodutöö oli rühmatööna vormistada H5P õppematerjalide põhjal e-kursus.

Meie rühma kuuluvad: Siret Saaremets, Kerli Tedder ja mina.

Rühmatöö ülesanne oli luua digipädevuse tasanduskursus 10. klassi õpilastele, meie rühma teemaks oli “Info- ja andmekirjaoskuse e-kursus”, mis pärineb õppija digipädevusmudelist ja on kirjeldatud Haridus- ja Noorteameti veebilehel “Õppijate hindamiskriteeriumid” (Haridus- ja Noorteamet, kuupäev puudub). Peatükkide disainimisel arvestasime, et teemade läbimisel oleks õpilasel III kooliastmele vastav digipädevus ning ülesehitusel lähtusime Merrilli mudelist.

Meie rühmatöö oli disainitud avatud õpikeskkonnana Google Sites lehel.

Õppetükid koostasime e-Koolikoti Sisuloomes H5P Course Presentation mallil. Iga peatükk sisaldab meie enda poolt salvestatud H5P interaktiivset videot ning erinevaid teste. Õppematerjal on kokku tõstetud Google Sites veebilehele, et anda õppijale visuaalselt parem, kasutajamugavam, õpilast motiveeriv ja paremini navigeeritav keskkond. Terviku loomisel jälgisime, et H5P materjalid oleksid koostatud samal mallil ja sarnaselt. Teine põhjus, miks soovisime kursuse ehitada Google Sites lehele, oli soov jätkata 1. semestril loodud e-kursust (sama teema).

Kogu e-kursuse läbimiseks on arvestatud 3-4 h. Ühe peatüki läbimiseks on arvestatud 30-75 minutit. Sobiva tempo saab õppija ise valida.

E-kursuse teemad ja õpiväljundid

1. teema: Andmete, info ja digisisu otsing, sirvimine ja filtreerimine (Siret).

Peale teema läbimist oskab õpilane sõnastada oma teabevajaduse ja rakendada sobivaid infootsingu võtteid; otsida, sirvida ja filtreerida eesmärgipäraselt andmeid, infot ja materjale digikeskkonnas.

2. teema: Andmete, info ja digisisu hindamine (Kerli). 

Peale teema läbimist oskab õpilane analüüsida, võrrelda ja hinnata leitud andmeid, infot ja digisisu ning nende allikate usaldusväärsust. 

3. teema: Andmete, info ja digisisu haldamine (Kirsti). 

Peale teema läbimist oskab õpilane salvestada faile ja korrastada neid digikeskkonnas, kasutades kaustasid, kategooriaid ja täägimist; töödelda ja analüüsida andmeid tabelarvutuse abil, esitleda tulemusi diagrammide ja skeemide abil.

E-kursuse avapildi ekraanitõmmis lehelt

Kasutatud allikad

Haridus- ja Noorteamet (kuupäev puudub). Õppijate hindamiskriteeriumid. https://digipadevus.ee/oppija-digipadevusmudel/hindamiskriteeriumid/

digioppevara.ee